pátek 4. dubna 2014

Chytré drogy

"Žijeme v době, kdy existuje prášek na jakékoliv naše přání či potřebu. Nevím, jestli je to více úžasné, nebo děsivé"


Abych uvedl tento článek na pravou míru. Rád bych vysvětlil, proč jsem začal užívat některé léky, jaký na mne měly dopad, a hlavně objektivně o nich informovat, protože informace z příbalových letáků vám neřeknou skoro vůbec nic.
Před nějakou dobou jsem si prošel silným emočním obdobím, depresemi, moc jsem nespal (byl jsem nějakou dobu závislý na prášcích na spaní), a hlavně trpím maniodepresivní poruchou. Nic z toho jsem neléčil tak, jak bych měl. Nechodil jsem pravidelně k psychologům, ani k lékařům. Pouze, když to bylo nejnutnější, a nešlo to zkrátka jinak. Dlouhou dobu jsem vlastně proti tomu všemu bojoval vlastní vůlí, a říkal si, že to jednoho dne přejde. Prostě jeden den jsem dokázal zářit, bavit, smát se, a fungovat na 100%, a jiný den jsem zase skrz stres, deprese, a všechny ty smutné stavy nedokázal ani vstát z postele.
Během posledního čtvrt roku jsem si prošel opět jedním silným momentem, který mě vrátil zpátky do mojí duševní temnoty, a já už to prostě "na vlastní pěst" nedokázal. Věděl jsem, že jestli něco hned nepodniknu, tak se mi absolutně rozjede celá moje psychika. Hroutil jsem se, nespal, měl noční můry, a omdléval...
Pochopte tedy, že takové věci jsou obrovskou brzdou, a nastalo rozhodování. Buď jsem si mohl vybrat Antidepresiva (tlumící léky), a nebo Nootropika (stimulační látky).
Jednu dobu jsem užíval Neurol, a nepociťoval jsem, že by mi nějak výrazně pomohl. Navíc já nepotřeboval zklidnit. Moje stavy už byly silně utlumené, takže jsem potřeboval "nakopnout" zpátky. Potřeboval jsem fungovat, a být připraven fungovat za každé situace.
Na internetu jsem si našel několik různých léčiv, a po debatě s několika mými přáteli jsem se rozhodl pro NOOTROPIKA, a to přesněji lék PIRACETAM AL 1200.


CO JSOU TO NOOTROPIKA ??

Nootropika jsou léky, které výrazně zlepšují funkci mozku. Je to jen jeden z názvů. Neodborně se jim říká "smart drugs" - neboli chytré drogy. Bohužel do kategorie drog se řadí díky tomu, že ovlivňují stav mysli, a způsob vnímání. Ale narozdíl od nelegálních návykových látek (drog) se liší tím, že nemají negativní dopady na tělo, a některé naopak při dlouhodobém užívání mají lepší a lepší účinky.
Původ názvu je ve starořečtině. Noos - vnímání, a Tropein - ohnutí.
Nejčastějším efektem, které chytré drogy mají, je lepší zásobování mozku kyslíkem, vyživování nervových buněk, regenerace neuronů, a optimalizace jejich funkcí. Některé doplňují, a stimulují hladinu NEUROTRANSMITERŮ (přenašeče nervových impulzů a vzruchů).

Ještě jednou zopakuji, že jsou většinou rostlinného původu. Jde tedy o výtažky, nebo plody, a nebo části rostlin. Takže název "chytré drogy" nemá nic s nelegálními látkami společného. VĚTŠINA TĚCHTO LÁTEK JE VOLNĚ DOSTUPNÁ BEZ PŘEDPISU. 


Shrneme-li to, tak NOOTROPIKA (neboli chytré drogy) vyživují mozek, čímž zlepšují jeho funkce, napomáhají psychické vyrovnanosti, odstraňují únavu, bojují proti depresím, zpomalují proces stárnutí, a zvyšují sexuální výkonnost. Jejich dlouhodobé užívání se nedoporučuje zejména proto, že po nějaké době si tělo zvykne na tyto látky, a přestane na ně reagovat. Hrozí tedy vytvoření jaké-si imunity.

Piracetam je volně prodejný lék bez předpisu. 100 tablet za cca. 170 korun.

Účinná látka léku je Piracetamum - 1200mg v jedné potahované tabletě. Molekulární vzorec léku je C6H10N2O2. Sice to může znít zvláštně, ale původně byl lék vyvinut pro léčbu alzheimrovy choroby, pro léčbu demence, proti stárnutí mozku, a při léčbě mozku poškozeného alkoholismem. Vlastně správně je doporučován pouze pro tyto případy, ale je hojně využíván studenty, a nebo například manažery na vysokých pozicích.
Jeho efektem, je zesílení prokrvení mozku, a tím pádem i jeho lepší okysličení. Dále pozitivně ovlivňuje látkovou výmněnu nervových buněk, díky čemuž se budete cítit super. Centrální nervová soustava díky tomuto léku dokáže glukózu a kyslík. Vlastně tím víc nakrmíte mozek vším, co potřebuje.
Nejdůležitější je vědět, že účinky piracetamu nejsou okamžité (jako například u ibalginu). Při správném užívání si efektu všimnete po 2 týdnech.
V roce 1976 byla provedena studie, která trvala právě 2 týdny. Zkoušel se i placebo efekt. Výsledkem bylo zlepšení krátkodobé paměti o 65%, a u placeba velmi zanedbatelná. Dále bylo dokázáno, že u laboratorních krys se po podání léku prodloužila životnost jejich mozku na dvojnásobek.
Při půlročním užívání tedy student, který má průměrné školní známky 3, měl najednou jedničky. Vedlejším efektem je nejčastěji narušení spánkového režimu (mozek zkrátka funguje, a nechce spát), třes, sucho, bolesti hlavy, a výjimečně průjmy.


1 komentář:

  1. Zajímavý článek. :) Doufám, že ti bude lépe. Zvládnout problémy s psychikou je dost těžké. Drž se! :)
    P.S. Díky za dobrý tip. Zkouškové se nezadržitelně blíží a tak po tomhle pomocníkovi možná sáhnu, bude-li třeba.

    OdpovědětVymazat